Vážení členové ČJF,
rád bych vám na tomto místě objasnil okolnosti spolupráce České jezdecké federace (ČJF) s komunikační agenturou RHA a představil plán a cíle, se kterými do této spolupráce vstupujeme.
Cílem této aktivity není pouze zlepšení mediálního obrazu ČJF, ale především celková popularizace tohoto výjimečného, tradičního a krásného sportu.
Proč PR agentura
Fakt, že se ČJF rozhodla oslovit PR agenturu, aby zlepšila svoji komunikaci (resp. mediální obraz) směrem do členské základny i navenek, je logický krok, který dnes realizují prakticky všechny subjekty - od sportu, přes neziskové organizace, instituce, kulturní organizace, po firmy všeho druhu. ČJF tedy nebude výjimkou a prostřednictvím profesionální komunikační agentury bude nejen komunikovat napříč mediálním spektrem, ale i reagovat na vaše důležité podněty.
Jednoduše řečeno - mediálně silná témata (kvalifikace na OH, významné milníky v ČJF, úspěchy sportovců, regionální akce, poutavé příběhy) budeme publikovat navenek, interní témata, která s vybranými členy řešíme trošku nešťastně veřejnou cestou, budeme přesměrovávat do vhodnějších interních kanálů (např. Newsletter, zpravodaj, uzavřené online skupiny, sdělení na webu ČJF apod.).
Samozřejmě budeme k dispozici i pro zprostředkování odpovědí na vaše dotazy všeho druhu. Opět to bude mít svoji jasnou formu a postup, který bude objektivní a férový nejen k tazateli, ale i k dotazovanému. Opět máme zato, že ke sdělení těchto informací spíše interní povahy, nemá výhradně sloužit jediný veřejný mediální kanál, ale spíše se nabízí vhodnější formy pro interní komunikaci (viz výše).
Kolik to stojí a proč zrovna RHA?
Zajištění PR služeb od RHA je pro ČJF v obvyklé, spíše spodní cenové výši při předpokládaném rozsahu práce. Kdo z vás má osobní zkušenost s PR agenturou, tak víte, že tyto služby se pohybují mezi 40 – 60.000 Kč za měsíc, v neziskovém sektoru v té spodní hranici, což je i případ ČJF. Na tomto místě bychom se chtěli ohradit proti spekulacím o “vyvádění” peněz z ČJF skrze tyto služby. Každá faktura vystavena PR agenturou bude standardně podložena výkazem PR činností s přehledem mediálních výstupů, takže nehrozí, že by ČJF platila takříkajíc “za nic”.
ČJF si po interním srovnání více nabídek vybrala PR agenturu RHA Communications, s.r.o. nejen pro nabídnutou korektní cenu, ale i vzhledem k referencím z neziskového sektoru. RHA pracuje již pátým rokem pro největší českou turistickou organizaci Klub českých turistů (KČT), spolupracujeme s dárcovskou platformou Donio.cz, aktivně se podílí v dalších oborech sociální sféry a má ve svém portfoliu řadu zajímavých komerčních subjektů.
Jaký je aktuální PR plán?
Vnímáme, že je uvnitř ČJF napjatá atmosféra. Proto se nyní budeme snažit vše, co je mylně či nešťastně interpretováno, uvést na pravou míru, vysvětlit a případně se za předchozí přešlapy omluvit. Nic z toho ale není pádným důvodem “k revoluci” či k předčasnému ukončení čtyřletého mandátu současného vedení ČJF. Jsme připraveni činnost vedení a sekretariátu vhodně prezentovat dovnitř organizace i navenek. Sporná témata, která nyní část členů ČJF zmiňuje, shrneme do jednoho dokumentu “mýty a fakta” a co nejdříve vám tyto informace zde zveřejníme.
Věříme, že většina z vás si ale raději přečtou pozitivní mediální výstupy z řad našich členů – úspěšných sportovců či zapálených „koňáků“, kteří svoji činnost dělají dlouhodobě, s láskou a respektem ke koním, k lidem ve svém okolí i našemu sportovnímu zaměření. A to je hlavní cíl aktuální komunikační strategie.
Rádi bychom touto cestou nabídli spolupráci všem členům ČJF, kteří by měli zájem stát se součástí plánované pozitivní PR kampaně ČJF. Ať už máte ve svých řadách nadějné sportovce, mládež, pořádáte osvětové akce pro rodiny s dětmi, máte výborné sportovní výsledky nebo jako pořadatelé chystáte zajímavou akci či závod, dejte kolegům z RHA o sobě vědět. Zahrnou vás a vaše aktivity do PR plánu ať už pro celostátní nebo regionální publicitu. Pište na adresu lukas.kotlar@rha.cz.